منابع آگاه به بلومبرگ گفتهاند که دولت آمریکا با صدور بیانیهی مشترک گروه هف برای درخواست کاهش تنش میان ایران و اسرائیل مخالفت کرده است.
گویا ترامپ تاکید دارد باید فشار بر ایران برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هستهای ادامه یابد.
از آن سو آنیتا آناند، وزیر امور خارجهی کانادا در حساب X خود نوشت: «در دو روز گذشته با همتایانم – از جمله از بریتانیا، فرانسه، آلمان، اردن، پادشاهی عربستان سعودی و عمان – برای هماهنگی تلاشها برای پیشبرد صلح و امنیت پایدار در خاورمیانه صحبت کردم. من بر اهمیت خویشتنداری، کاهش تنش و بازگشت به دیپلماسی تأکید کردم.»
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز که در اجلاس گروه هفت در کانادا شرکت دارد، با تأکید بر حمایت از حق دفاع از خود توسط اسرائیل، جمهوریاسلامی را منبع اصلی بیثباتی در خاورمیانه خواند و هشدار داد که ایران هرگز نباید به سلاح هستهای دست پیدا کند.
این مطلب ابتدا با این لینک در کانال تلگرامی «مداد» منتشر شد.











