اگر لپتاپ یا گوشی قدیمی دارید، این سازمان آن را برای نیازمندان میخواهد
سازمان غیرانتفاعی بازیافت الکترونیکی (ERA) از شهروندان و کسبوکارها در کبک خواسته تا دستگاههای الکترونیکی استفادهشده خود مانند لپتاپ، تبلت، گوشی هوشمند و کامپیوتر را به این سازمان اهدا کنند تا پس از بازسازی، به مراکز خیریه، مدارس و نهادهای اجتماعی اهدا شوند.
اگر دستگاههای الکترونیکی قدیمی دارید که میخواهید اهدا کنید، میتوانید در وبسایت ERA، یک قرار تحویل بگذارید یا به یکی از مرکز تحویل در نزدیکی خود مراجعه کنید.
چه کسانی به این تجهیزات نیاز دارند؟
در کبک، برخی از دریافتکنندگان این تجهیزات عبارتند از:
- یک پناهگاه در مونترال که برای کارکنان خود نیاز به دستگاههای بیشتر دارد.
- یک خانهی سالمندان کمدرآمد که به دنبال سرگرم کردن ساکنانش با استفاده از تجهیزات دیجیتال است.
- یک مؤسسهی خیریه دیگر که به دانشآموزان نیازمند لپتاپ میدهد.
این اقدام در راستای کاهش ضایعات الکترونیکی (e-waste) و استفادهی دوباره از وسایل دیجیتال انجام میشود.
-
دربارهی ERA
این سازمان در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا و همچنین تعدادی از ایالتهای آمریکا فعال است و هدفش فراهم کردن دسترسی برابر به تکنولوژی برای اقشار مختلف و کمک به نهادهای اجتماعی است.
این مطلب ابتدا با این لینک در کانال تلگرامی «مداد» منتشر شد.











