به گزارش TVA Nouvelles، با توجه به اقزایش حوادث رانندگی که در جادههای کبک در حال رخ دادن است، روانشناس لویی لوگو معتقد است طی سالهای اخیر پدیدهی به نام خشم و درگیریهای جادهای در استان، بهطرزنگرانکنندهای افزایش پیدا کرده است. این روانشناس کبکی، خودروها را در این روزها به یک اسلحه تعبیر و تأکید میکند که خشونت رانندگی پدیدهای نسبتاً تازه است و پیش از این، در ۲۵ یا ۳۰ سال پیش چیزی شبیه به خشم جادهای امروز دیده نمیشد.
لوگو توضیح میدهد دلیل واکنشهای انفجاری در جادهها معمولاً استرس مزمن روزانه است که ترافیک یکی از عوامل تقویتکنندهی این استرس روزانه است.
از نظر وی، شهروند معمولی مونترال الزماً با استرس حاد مواجه نیست، بلکه با استرسی روزانه و مداوم دستوپنجه نرم میکند که در مقطعی وسواسگونه یا حتی آزاردهنده میشود.
این روانشناس کبکی تصریح کرد بعضیها آمادهی واکنش تند و آنی هستند که نبود آموزش کافی برای مدیریت تعارضها، مشکلات روزمره و احساسات، نقش مهمی در شکلگیری چنین رفتارهایی در جاده دارد.
او همچنین به احساس ناشناس بودن که رانندهها پشت فرمان تجربه میکنند، اشاره کرد و توضیح داد پشت فرمان بودن، شبیه بودن پشت یک صفحهنمایش است. افراد احساس میکنند دیده نمیشوند، پس آزادند هرگونه دلشان خواست، عمل کنند.
این مطلب ابتدا با این لینک در کانال تلگرامی «مداد» منتشر شد.











